Novinky

Biznis idol inšpiruje mladých k podnikaniu

Slovensko bolo v uplynulých dňoch už piatykrát súčasťou celosvetovej iniciatívy na podporu podnikania.

Slovensko bolo v uplynulých dňoch už piatykrát súčasťou celosvetovej iniciatívy na podporu podnikania. Globálny týždeň podnikania je séria podujatí na podporu podnikania, ktoré sú organizované v 130 krajinách sveta. Globálny týždeň podnikania spája mladých ľudí cez lokálne, celoštátne a globálne podujatia, prebúdza v nich záujem o podnikanie, pomáha objaviť ich potenciál začínajúcich podnikateľov a inovátorov. V roku 2012 trval od 12. do 18. novembra.
      
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     Združenie mladých podnikateľov Slovenska (ZMPS) organizovalo v rámci Globálneho týždňa podnikania podujatia v Bratislave, Žiline a Košiciach. Zúčastnilo sa na nich takmer 500 mladých ľudí. Cieľom týchto podujatí bolo inšpirovať mladých ľudí a ukázať im podnikanie ako zaujímavú alternatívu ich kariérnej sebarealizácie.

"Slovensko patrí medzi krajiny, ktoré sú v rámci Európy na chvoste v záujme mladých ľudí o podnikanie," konštatuje Ján Solík, predseda Združenia podnikateľov Slovenska. Jeho slová potvrdzujú aj výsledky európskeho prieskumu Eurobarometer, podľa ktorých 62 % Slovákov nikdy neuvažovalo o tom, že začne podnikať. "Práve preto sme sa rozhodli podujatia v rámci Globálneho týždňa podnikania 2012 zamerať na prezentovanie etických a nasledovaniahodných podnikateľov. Mladí ľudia potrebujú vidieť úspešné podnikateľské vzory," dodáva Solík.

Na jednom z podujatí Globálneho týždňa podnikania - Entrepreneurship Forum 2012 - mali mladí ľudia možnosť vypočuť si podnikateľské príbehy a dozvedieť sa rady od úspešných podnikateľov a manažérov, ktorí s účastníkmi diskutovali o svojich podnikateľských začiatkoch, o tom, že podnikanie je najmä o tvrdej práci, poskytovaní kvalitných služieb, ale aj o šťastí, ktoré často oddeľuje úspešných podnikateľov od tých menej úspešných.

Podľa zistení Združenia mladých podnikateľov Slovenska iba 40 % mladých ľudí pokladá čestnosť za charakteristickú pre podnikateľov.

TASR

Páčil sa Vám článok?
ZPS na sociálnych sieťach